+31 (0)35 695 80 90 info@valueproof.nl

Actiecampagne Warm Hart

KRO-NCRV

 

Uitdaging

Drie jaar geleden heeft ValueProof samen met de KRO-NCRV ‘Actie Warm Hart’ ontwikkeld waarin vrijwilligers met een goed doel strijden voor mooie geldprijzen. Een jaarlijks terugkerende campagne waarmee de KRO-NCRV haar waardering uitspreekt en iets terugdoet voor haar leden die veelal maatschappelijk betrokken zijn. Een tweede belangrijke doelstelling van de actie is het werven van nieuwe leden.

Oplossing

Voor conversieverhoging zijn verschillende elementen aan de actie toegevoegd. Een workshop stemmenwerven en een gepersonaliseerde toolkit voor de inzenders van de goede doelen helpt hen bij het winnen van stemmen. Daarnaast wordt een e-mailcampagne ingezet vanuit de KRO-NCRV om stemmers ook lid te maken van de omroepvereniging. Voor ieder nieuw lid doneert zij €10 aan het goede doel van de stemmer.

Resultaat

Er zijn in 2019 al 80 goede doelen ingezonden voor deelname. ValueProof heeft het vertrouwen dat de 80.000 stemmen van vorig jaar zullen worden overtroffen en dat de toegevoegde acties tot nog meer conversie zullen leiden. Aan het einde van het jaar zal de prijsuitreiking plaatsvinden tijdens de welbekende “Night of the Proms”.

Wendy Böhm

Wendy Böhm

Consultant