|

 

 

Closed Loop Marketing

Friso Babyvoeding van Hero

 

Uitdaging

Hoe kunnen we meer discussie en gesprekken uitlokken over babyvoeding tussen artsen van consultatiebureaus en verloskundigen? Er wordt altijd veel gesproken over babyvoeding en ouders zitten met veel vragen, maar uit analyse blijkt dat het communicatie tussen deze twee eerste aanspreekpunten niet optimaal is. Hierdoor kunnen adviezen sterk verschillen.

Oplossing

Tijdens de onderzoeksfase bleek uit ons marktonderzoek dat er, nadat de diagnose van koemelkallergie was gesteld, bij ouders behoefte was aan meer informatie. Daar konden sales reps op inspringen en toegevoegde waarde bieden. Met behulp van een interactiev e-detailer op een Ipad kon het gesprek met de zorgverleners zo gestuurd worden dat de juiste kennis en ervaringen werden uitgewisseld.

Resultaat

Hero verkreeg een helder inzicht in het gebruik van de vele materialen die sales reps tot hun beschiking hadden. Daarnaast kreeg de sales manager ook een tool om sales reps te coachen bij het optimaliseren van hun gesprekken. Zodoende werd er een ‘single voice to the market’ ontwikkeld met maximale potentie tot vervolgcontact.

ValueProof services:

Consulting

Creative