|

 

 

Technologie en implementatie

Reinders Oisterwijk 

 

Uitdaging

Reinders is een top 3 leverancier van een breed assortiment schoolmaterialen voor het primaire onderwijs in de Nederlandse markt. Door schaalvergroting van de klanten verandert de markt van een adviesmarkt naar een tender markt. Anticiperend op deze veranderingen was Reinders op zoek naar een digitale strategie om de verkoop naar online te verschuiven.

Oplossing

Samen met het managementteam, marketeers en sales hebben we tijdens een workshop een effectieve digitale strategie opgesteld. Vervolgens is de strategie omgezet naar een set operationele online tools. Denk hierbij aan een slimme webshop die na inloggen weet wat de betreffende school aan lespakketten nodig heeft, SEO-geoptimaliseerde pagina’s en een email-marketingcampagne. Om het proces soepel te laten verlopen en de kennis in de organisatie te borgen heeft een ValueProof implementatiemanager op de werkvloer het proces begeleid.

Resultaat

In een periode van 20 maanden is het orderproces spectaculair verschoven van 60% offline naar 90% online. De omvang van het aantal werknemers in de buitendienst en binnendienst is met 50% afgenomen.