Corporate story
ALK
Uitdaging
Hoe kunnen we de communicatie van ALK van functioneel en productgericht verschuiven naar storytelling dat de gevoelige snaar weet te raken bij de verschillende doelgroepen? Een corporate story is een krachtige manier om emotie los te maken en mensen mee te nemen in de visie van je organisatie. Aan ValueProof de taak om de mooie verhalen binnen ALK naar boven te halen en helder en aansprekend te formuleren.
Oplossing
Via interviewsessies en werksessies met ALK zijn we gekomen tot het verhaal waarom ALK doet wat ze doet: laten zien dat patiënten niet met allergieklachten hoeven te leven. Dit is iets wat patiënten zich veelal niet beseffen en health care professionals niet altijd in de gaten hebben, omdat patiënten vaak niet meer terugkomen in de praktijk met hun klachten. Ze denken dat dit het is. ALK wil laten zien dat leven met allergie verrassend eenvoudig kan zijn, ook voor patiënten met ernstige klachten. Samen hebben we meerdere patiëntverhalen gecreëerd, herkenbaar voor de patiënten én voor de health care professionals.
Resultaat
De patiënten “stories” zorgen ervoor dat ALK haar rol en missie op een nieuwe manier uitdraagt. We ontwikkelden onder meer een videopresentatie en marketing materialen met altijd een patiëntverhaal als herkenbaar vertrekpunt. Want daar draait het bij ALK om: laten zien dat ook deze patiënten hun klachten niet hoeven te accepteren.
Meer weten?
Tim Pellens
Managing Partner