ValueProof Consultancy
Zonder plan meet je ook geen succes. Met een praktisch ontwikkeld model, de ValueProof 6C-methode, werkt onze consultant daarom samen met jouw team in 6 stappen naar een uitgewerkte strategie. De 6C-methode is speciaal ontwikkeld voor strategische vraagstukken op het snijvlak van business, marketing en sales.
Gedurende het proces haken steeds de juiste experts vanuit ValueProof Creative aan om de strategie direct door te vertalen naar de juiste middelen. Ons team is dus zo groot of klein als nodig is voor het project.
In zes stappen naar beter resultaat
Op basis van jouw behoefte zetten we het 6C-model, of delen hiervan, in. De zes stappen waaruit het model is opgebouwd zijn:

Check
Een korte, snelle situatieanalyse die duidelijkheid geeft over jullie koers en doelstellingen. Hoe breng je momenteel de visie en strategie van de organisatie naar buiten? Met kritische vragen over de huidige marketingstrategie bepalen we samen hoe en waar het beter kan.
Typische projecten die we hier met je kunnen oppakken zijn:
- Corporate Story & Aligned Brand Stories: jouw missie en visie vertaald naar een sprekend verhaal voor jouw medewerkers en klanten;
- Innovation: Design the Breakthrough: een praktische workshop voor het bepalen van jouw merk koers.

Customer
Heb je moeite om jouw klant te doorgronden, bijvoorbeeld vanwege verschillende DMU’s? Dan gaan we met jouw team aan de slag met de ‘c’ van customer. Echte interactie met jouw klant krijg je namelijk pas als je begrijpt waar hij of zij behoefte aan heeft.
Regelmatig gaan we met klanten aan de slag met:
- Multi Channel Marketing: het uitdiepen van de klant en customer journey;
- Next Level Key Account Management: een praktische workshop voor sales teams om meer inzicht te krijgen in de verschillende rollen en typen klanten.

Content
Je weet wie jouw klanten zijn, maar welke content is voor wie relevant? Wat beloof je aan wie? Hier werken we aan een blauwdruk voor jouw communicatie.
We werken hierin onder andere samen aan:
- Communication: Positioning & Thematic Planning: thematische communicatie bepalen en plannen;
- Search Engine Optimization Strategy: de strategie om met sterke content de juiste klanten naar jouw website te trekken;
- Impactful Writing: een praktische workshop om zelf aan de slag te kunnen met het schrijven van impactvolle e-mails.

Channels
Wanneer je weet waar jouw klant of doelgroep naar informatie zoekt en hoe hij dat doet, kun je de kanalen voor jouw communicatie gaan kiezen.
We pakken dit altijd gestructureerd aan met Multi Channel Marketing, waarin we in kaart brengen wat, wanneer en via welk kanaal de boodschap jullie klanten moet bereiken, afgestemd per doelgroep.

Campaigns
Met de inrichting van de campagnes zorgen we dat alle c’s samenkomen: van check tot capabilities.
We gaan aan de slag met de ontwikkeling van de middelen die hierbij horen met behulp van onze ValueProof Creative specialisten

Capabilities
Hier richten we de dashboards in om resultaten uit de executie te meten, rapporteren en bij te sturen. We bepalen de tools die we daarvoor gaan inzetten en hoe we de organisatie inrichten en met wie. Met in het achterhoofd altijd de vraag: hoe zorgen we voor ‘elke dag een stapje beter’?
Je kunt hierbij denken aan het opzetten van een CRM-strategie met bijpassende Veeva Marketing Technology.
Download de brochure
CREATIVE
Online strategie
Hirschmann Multimedia
CONSULTANCY
Actiecampagne
Het gouden idee voor COPD – GSK
CONSULTANCY
Van digitale strategie tot
implementatie
Chiesi