+31 (0)6 40 15 21 53 info@valueproof.nl

Closed loop marketing

Friso Babyvoeding van Hero

Uitdaging

Hoe kunnen we meer discussie en gesprekken over babyvoeding tussen artsen van consultatiebureaus en verloskundigen uitlokken? Er wordt altijd veel gesproken over babyvoeding en ouders zitten met veel vragen, maar uit analyse blijkt dat de communicatie tussen deze twee eerste aanspreekpunten niet optimaal is. Hierdoor kunnen adviezen sterk verschillen.

Oplossing

Tijdens ons marktonderzoek bleek dat er, nadat de diagnose van koemelkallergie was gesteld, bij ouders behoefte was aan meer informatie. Daar konden sales reps op inspringen en toegevoegde waarde bieden. Met behulp van een interactieve e-detailer op een iPad kon het gesprek met de zorgverleners zo gestuurd worden dat de juiste kennis en ervaringen werden uitgewisseld.

Resultaat

Hero verkreeg een helder inzicht in het gebruik van de vele materialen die sales reps tot hun beschiking hadden. Daarnaast kreeg de sales manager ook een tool om de sales reps te coachen bij het optimaliseren van hun gesprekken. Zodoende werd er een ‘single voice to the market’ ontwikkeld met een maximale potentie tot een vervolgcontact.

I

Meer weten?

Wendy Böhm
Consultant