Value based sales
Hoya Vision brillenglazen
Uitdaging
De aankondiging van president Macron om de Franse oog-, mond- en oorzorg te verbeteren en betaalbaarder te maken bracht Hoya Vision, één van de grootste fabrikanten van brillenglazen wereldwijd, bij ValueProof. Vanuit het Europese hoofdkantoor van Hoya de vraag: Hoe kan Hoya middels haar sales de Franse opticiens goed blijven bedienen met oog op een kleiner wordende afzetmarkt?
Oplossing
ValueProof heeft een verhaallijn opgezet voor de salesforce om dieper met de opticiens in gesprek te kunnen gaan. Dit is uitgewerkt in een interactieve detailer die de sales representatives actief gebruiken. Voor hen is het een tool die via interactieve vragen helpt meer informatie naar boven te halen bij de klant, waarop zij vervolgens de juiste producten kunnen aanbieden.
Resultaat
Hoya verkreeg een helder inzicht in de uitdaging en passende oplossing voor haar klanten. Ook de impact van de detailer werd meteen duidelijk, doordat deze in de opzet meetbaar was gemaakt. Zo kon er worden ingezien hoe vaak de detailer is geopend, vanuit welke locatie en welke onderdelen van de detailer het meest zijn gebruikt.
Meer weten?
Tim Pellens
Managing Partner